АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення виконавчого комітету Одеської міської ради
“Про застосування штрафних санкцій при порушенні строку завершення будівництва (реконструкції)
об’єктів житлового та нежитлового призначення,
що будуються в м. Одесі”
Опис проблеми
Суб’єкти господарювання (далі – Замовники), які здійснюють будівництво (реконструкцію) об'єктів житлового та нежитлового призначення, що будуються в м. Одесі, отримають вихідні дані на проектування та будівництво (реконструкцію) цих об'єктів. Надання вихідних даних Замовникам у повному обсязі забезпечується виконавчими органами Одеської міської ради. Підготування та комплектування вихідних даних здійснюється підприємствами, установами та організаціями в порядку, встановленому чинним законодавством.
Вихідними даними може визначатися також строк здійснення будівництва (реконструкції) об’єктів житлового та нежитлового призначення, що будуються в м. Одесі.
На рівні України дане питання находить вирішення. Закон України "Про планування і забудову територій в Україні", Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні", ДБН Д.1.1-7-2000 “Правила визначення вартості будівництва”, містять данні питання.
Цілі регулювання
Розробка і запровадження даного документа має такі цілі:
- удосконалення взаємовідносин органів місцевого самоврядування та Замовників;
- оптимізація розміру залучення коштів Замовників з урахуванням інтересів територіальної громади м. Одеси та інтересів Замовників;
- введення об’єктів містобудування в експлуатацію в нормативний строк, встановлений рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради та рішенням Одеської міської ради.
Механізм регулювання
Запропонований проект рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради спрямований на вирішення питання врегулювання відносин між Замовниками та органами місцевого самоврядування.
Ознаками даного регулювання є:
1. Визначення розміру штрафних санкцій встановлюється в грошовому виразі стосовно корисної площі об’єкту забудови (п.п. 1.2 проекту рішення).
2. При здійснені розрахунку штрафних санкцій, береться до уваги:
- характеристика об’єкта (п.п. 1.2 проекту рішення);
- причина не введення об’єкта містобудування в експлуатацію в нормативний строк (п. 2 проекту рішення).
Схема орендованих штрафних санкцій, що може бути застосована до замовників у випадку порушення порушенні строку завершення будівництва (реконструкції) об’єктів житлового та нежитлового призначення, що будуються в м. Одесі:
Категорія об’єкта | Найменування об’єкта | Адреса об’єкта | Загальна площа об’єкта | розмір штрафу (грн.) |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. |
II | Туристичний комплекс | 8 ст. Великого Фонтану | 199,4 м2 | 199,4 х 80 = 15952,0 |
III | Торговий павільйон | вул. Ак. Вільямса, 14/16 | 67,5 м2 | 67,5 х 50 = 3375,0 |
IV | 10-ти поверховий житловий будинок | Овідіопольська дорога, 3 | 3645,0 м2 | 3645,0 х 20 = 72900,0 |
III | Житловий будинок | вул. Піонерська, 20-б | 1969,10 м2 | 1969,10 х 50 = 98455,0 |
III | Кафе з літнім майданчиком | пер. Ванний, 9 | 334,0 м2 | 334,0 х 50 = 16700,0 |
III | Автосалон | вул. Балківська, 77/79 | 409,5 м2 | 409,5 х 50 = 20475,0 |
3. Отримання від Замовників штрафних санкцій дає територіальній громаді та органам місцевого самоврядування можливість поповнити міський бюджет (п. 3 проекту рішення).
Альтернативні способи досягнення встановлених цілей
Альтернативами даному регулюванню є збереження чинного регулювання відносин між органами місцевого самоврядування та Замовниками.
Аналіз вигод та витрат
Цільовими групами даного документа є:
- Замовники;
- місцева влада – органи місцевого самоврядування м. Одеси;
- територіальна громада міста.
Замовники |
Вигоди | Витрати |
Можливість отримання рішення виконавчого комітету Одеської міської ради про надання земельної ділянки для здійснення містобудівної діяльності та розвитку бізнесу. | Грошові витрати |
Зменшення ризику на реалізацію бізнес-ідеї у зв’язку з позитивними відносинами з органами місцевого самоврядування. | Немає |
Органи місцевого самоврядування |
Вигоди | Витрати |
Можливість здійснення контролю за розвитком будівельного комплексу міста. | Немає |
Територіальна громада міста |
Вигоди | Витрати |
Розуміння між владою та бізнесом. | Немає |
Показники результативності
1. Кількість Замовників, які порушили строк завершення будівництва (реконструкції) об’єктів житлового та нежитлового призначення, що будуються в м. Одесі (статистичні дані).
2. Кількість пропозицій, які надійшли до виконавчого комітету Одеської міської ради від Замовників стосовно даного рішення виконавчого комітету Одеської міської ради (статистичні дані).
3. Витрати часу на виконання Замовниками розрахунку з органами місцевого самоврядування по штрафним санкціям (статистичні дані).
Цільові групи: повторне дослідження - Замовники, що діють у м. Одесі на час проведення дослідження.
Рекомендований термін повторного опитування: 1 рік від дня впровадження в експлуатацію рішення виконавчого комітету Одеської міської ради “Про застосування штрафних санкцій при порушенні строку завершення будівництва (реконструкції) об’єктів житлового та нежитлового призначення, що будуються в м. Одесі”.
Зауваження і пропозиції до проекту рішення виконавчого комітету Одеської міської ради приймаються в письмовому або електронному вигляді протягом одного календарного місяця з дня його публікації за адресою: 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 10-а та на е-mail: territory@ukb.odessa.ua |